13 Mayıs 2011 Cuma

Social Circles - google vs facebook

Sosyal ağ sitelerinin ayakta kalmalarını ve rakiplerine avantaj elde etmeleri sağlayan en önemli unsur, kullanıcıya ait veritabanı. Şu an dünyada en büyük kullanıcı veritabanına sahip sosyal ağ hizmeti ise Facebook. Google ise yeni hamlesi Social Circle ile Facebook’un en önemli rakibi. Nereden mi biliyoruz? çünkü artık Facebookdaha önce hiç başvurmadığı taktiklere yönelmeye başlıyor gibi. Bir yandan Wikileaks’in kurucusu Julian Assange bu tip sosyal ağların istihbarat servislerine katkı sağladığını söylerken öte yandan da bu sosyal ağlar arasında kişisel veritabanlarına yönelik savaş kızışacak gibi:

KARALAMA SAVAŞLARI
Facebook’un arama motoru Google’ın yeni hizmeti “Social Circle” ile kullanıcılarının mahremiyetini ihlal ettiğine dair korkuları körüklemeye yönelik karalama amaçlı bir PR firması tuttuğu ortaya çıktı.
KAMPANYA İÇİN BİR HALKLA İLİŞKİLER ŞİRKETİ TUTULMUŞ
Daily Mail’e göre, sosyal ağ sitesi Facebook’un patronları Burson-Marsteller adlı halkla ilişkiler(PR) firmasından gazetelere haber sokarak gizli bir kampanya başlatmasını istediler.
PR firması da adı açıklanmayan bir şirket adına Google’ın yeni sosyal ağ hizmeti Social Circlealeyhine felaket tellalığı yapan hikayeler yaymaya başladı.
Bu kampanyanın arkasında Facebook’un olduğu anlaşıldı. Social Circle Facebook’un ciddi rakibi olarak görülüyor. Bu hizmetin kullanıcılarının fotoğraflarını, videolarını ve profil güncellemelerini paylaşmalarına imkan vereceği söyleniyor.
Facebook ise bu hizmetin kendisinden( ve diğer benzeri hizmetlerden) izin almadan veri topladığı iddiasında.
KARALAMA İÇİN ÜNLÜ BİR BLOGGER’A BAŞVURULUYOR
Karalama kampanyasına yönelik plan ise, Burson Marsteller’in ABD’de önde gelen mahremiyet savunucularından Christopher Soghoian’a Social Circle hakkında bir blog yazmasını istemesiyle ortaya çıkmış.
Fakat Soghoian bu olayın arkasında kimin olduğunu bilmek istedi. Burson Marsteller isim zikretmeyi ret edince de onun elektronik postalarını çevrimiçi olarak yayınladı.
GigaOm’da teknoloji analisti olan Matthew Ingram, Facebook’un hareketlerini “ümitsizce yapılan” girişimler olarak nitelendiriyor.
FACEBOOK’TAN BAYAĞI TAKTİKLERİN İLK İŞARETİ
Büyük şirketlerin PR şirketlerini, gazetede rakipleri aleyhine makaleler yazdırmaları için tutmaları yeni bir olgu olmamakla birlikte, Ingram Facebook gibi büyük bir şirketin bu girişimini, Google’a karşı bu tip bayağı taktikler kullanmaya başlamasının ilk işareti olarak nitelendirdi.
Bir Facebook sözcüsü ise kampanya ile ilgili olarak  “Üçüncü tarafların, insanların kendi Facebook hesaplarında bulunan bilgileri kullanmalarını ve toplamalarını onaylamadıklarının doğruluğunu ortaya koymak istedik.” diyor.

kaynak : haberturk.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder